En kyrka för alla nationer och alla generationer

Filmvisning -Barfota Rop

Välkommen att se filmen ”Barfota Rop” lördag 28 jan kl 17.00
På Redbergsvägen 19, Olskroken.
Vår kyrka är en gammal nedlagd biograf, så biokänsla utlovas!
Kom i tid eftersom all biljettförsäljning sker på plats.
Pris. 50kr/person eller max 250 för en familj.

”Filmen Barfota Rop handlar om modet hos barn och unga som stod upp för att skapa förändring. Det finns en epok i vår historia som fortfarande är dold för de flesta. En viktig epok som är värd att lyftas. 1840-talet är Sverige ett land i misär och fattigdom. 1 miljon svenskar väljer att utvandra till Amerika med start runt 1840. Vad händer i Sverige under denna tid? Barn, unga och olärda får en ingivelse från Gud att börja ropa ut till förändring och hela samhällen förändras. Makthavarna i samhället gör allt för att stoppa barnens rop och genom hård bestraffning lyckas de efter tre år att tysta barnens rop. Det ingen anar är att i spåren av ”roparna” växer en gräsrotsrörelse fram som ingen kan stoppa”

Se trailer på youtube här!