Global outreach-day -Göteborg

GLOBAL OUTREACH DAY – GÖTEBORG
30 MAJ KL. 10-18

Arrangeras gemensamt av kyrkor & kristna organisationer i Göteborg. Initiativtagare till dagen i Göteborg är en ekumenisk planeringsgrupp som sattes ihop inför den ekumeniska ”Det finns hopp”-kampanjen (kampanjen har blivit framflyttad till 2021).

Lördag 30 maj är det Global Outreach Day, en dag då kristna runt om i hela världen går ut för att berätta om Jesus. I olika delar av världen ser det olika ut – och på grund av rådande situation med covid-19 finns riktlinjer och begränsningar att förhålla sig till.

Vi tror att vår stad behöver mitt i allt som sker höra om Jesus. Vi vill därför bjuda in allt Guds folk i Göteborg till att gå ut och berätta om Guds kärlek.

NÄR?
30 maj kl. 10-18. Startsamling kl. 10.00 (via live stream: https://youtu.be/aUKzv38CbPg), evangelisation 13-17.30 och återsamling 17.30-18.

HUR?
På grund av den rådande Covid-19 pandemin så kommer vi utforma dagen på ett sätt som gör att vi kan gå ut och möta vår stad med evangeliet och samtidigt förhålla oss till rekommendationer. Därför kommer kl. 10.00 vi ha en gemensam uppstartssamling för dagen via live steam över YouTube istället för att mötas i en lokal. YouTube-länk till gudstjänsten hittar du nedan. Därefter åker var och en som önskar vara med till valfri samlingsplats (se nedan). Det kommer finnas en grupp som finns i centrum och sen även team ute i förortena. Vi kommer att ha polistillstånd för lovsång i centrum och även ute i några av förorterna. På varje plats finns ledare som ser till att fungerar bra. Vi kommer också att gå ut i team. Man väljer själv om man vill vara vid lovsången eller gå ut i mindre team.
Återsamling kl. 17:30 – både i centrum för dem som är där och i de olika förorterna.

STARTSAMLING KL. 10 VIA LÄNK:
YouTube-länk: https://youtu.be/aUKzv38CbPg
Vi lovsjunger, har kort undervisning och genomgång av gemensamma värderingar. Startsamlingen leds av Hope for this nation. Uppmuntran är att alla som är med under dagen tar del, om möjligt, av startsamlingen.

SAMLING KL. 13 I CENTRUM OCH I DE OLIKA FÖRORTERNA:

• Centrum (mötesplats: Kungstorget, utanför Avalon)
  • Johanneberg (mötesplats: Mäster Bengts gata 14, Buss 19, hållplats ”Sörgårdsskolan”)
  • Angered (mötesplats: Angered centrum, inomhus/Gågatan/vid frisören ”Hair”)
  • Hammarkullen (mötesplats: Hammarkulletorget)
  • Gamlestaden (mötesplats: SKF vid hållplats/huvudingång)
  • Biskopsgården (mötesplats: Svarte Mosse, hållplats Friskväderstorget, spårvagn 5,6 el.10)
  • Bergsjön (mötesplats: Bergsjö kyrka, Rymdtorget)
  • Kortedala (mötesplats: Kortedala torg) Där ansvarar Christian Wendesten.

Skicka ett sms till tel: 0708-408846 på lördag med vilken plats du tänkt att finnas med kring. Då blir du kopplad vidare till en teamledare på den platsen.

ÅTERSAMLING KL. 17.30:
På platsen där man varit återsamlas man kl. 17.30 för att dela vittnesbörd och be tillsammans innan vi avslutar.

Riktlinjer för evangelisationen på grund av covid-19:
Vi praktiserar inte handpåläggning och vi är noga med att hålla avstånd till dem vi möter.
Eftersom vi inte får samla fler än 50 personer kommer också se till att vi inte överskrider gränsen för antal personer vid lovsången. Vi kommer inte att dela ut kaffe.
Vi behöver följa riktlinjerna noga för att kunna genomföra denna dag!

Jesus älskar Göteborg och Gud kallar på varje förlorat barn att komma hem!

Välkommen med!

(Läs om den globala evangelisationssatsningen ”Global Outreach Day”: www.globaloutreachday.com)