En kyrka för alla nationer och alla generationer

Hälsning från missionsrådet

Kära församling. Vi vill börja med att tacka för att ni har stått med både i bön och i ekonomiska bidrag för våra arbeten ute i världen. I vintras kunde vi göra en rekordstor utdelning till våra missionsarbeten och vi är glada över att detta han kunnat var till välsignelse för fattiga i världen och att evangeliet har fått spridas ännu mer.

I höstas började vi med fika efter gudstjänsterna. Detta har varit mycket uppskattat bland gudstjänstdeltagarna och har genererat mer pengar till våra missionsarbeten. Dessa pengar har behövts och stöttat upp ordentligt nu under kristiderna. Nu under de nya restriktionerna kommer vi att pausa fikat för att göra vår del i att stoppa smittspridningen. Vi vill ändå uppmana dig att fortsätta ge till mission. Pengarna som vi samlar in stöttar ledarkonferenser och församlingar i Etiopien, missionärer i utsatta områden i Sydafrika, barnhem, skolor och församlingar bland onådda i Indien. Vilken förmån att få vara med och bygga Guds rike genom på det här sättet! Du kan vara med och ge via swish och plusgiro.

Torsdagen den 13/1 kl.19 kommer vi på bönen att ha fokus på våra missionsarbeten. Vi kommer att ta upp specifika böneämnen från de olika områden och söka Herren om vår roll i de olika arbetena. Var gärna med och be! Våra böner gör skillnad och öppnar dörrar som ingen annan kan öppna!

SWISH: 123 218 49 76

PG: 1645581-8